© Wszelkie prawa zastrzeżone. Nie czytasz? Nie idę z Tobą do łóżka!

Artur Kawa 2011-2022

Nagrody i wyróżnienia

 

Social Media

Grupa Twórcza Qlub Xsiążkowy

Grupę tworzyło kilka przypadkowo dobranych, sfrustrowanych indywiduów, które zapragnęły poklasku, pieniędzy i niezasłużonej sławy. I żeby ich zaprosili do telewizora. Ich współpraca przy kampanii od samego początku przebiegała bardzo źle z powodu wielowektorowej, odwzajemnionej nienawiści. Oraz bezinteresownej zawiści.

​Oczywiście GTQX w wyniku wielkiej kłótni na spotkaniu założycielskim przestała istnieć, a jej członkowie spotykają się od tego czasu wyłącznie w sądach.

Światowej sławy autor bestsellerów Haruki Murakami i jeden z najlepszych dyrygentów ostatniego pięćdziesięciolecia Seiji Ozawa w serii rozmów poświęconych ich wspólnej pasji. „Rozmowy o muzyce” w księgarniach już od 26 października!

„Muzyka zasadniczo istnieje po to, by ludzi uszczęśliwiać. Robi to na różne sposoby, których skomplikowana natura po prostu mnie fascynuje”. Każdy, kto czyta Murakamiego, wie, że motyw muzyki często pojawia się w jego powieściach, a pisarz jest znany jako miłośnik jazzu, który lubi słuchać także muzyki poważnej. Dzięki lekturze „Rozmów o muzyce” czytelnik odkrywa, że ma on również ogromną wiedzę na jej temat. Jak mówi, słuchanie na zmianę jazzu i muzyki poważnej działa na niego inspirująco, a jednocześnie go uspokaja. Choć jest amatorem – jako dziecko tylko przez krótki czas brał lekcje gry na pianinie – ma niezwykle wyrobiony gust i bogatą kolekcję płyt z różnymi wykonaniami tych samych utworów.

Murakami prowadzi rozmowy z Seijim Ozawą w różnych miejscach, od Tokio, przez Honolulu, aż po Szwajcarię. Ich zapis nie jest jednak reportażem ani nawet próbą przybliżenia charakteru genialnego dyrygenta. To głęboka, intymna i wielowątkowa refleksja nad istotą zarówno muzyki, jak i pisarstwa. Odkrywając Seijiego Ozawę, Murakami odkrywa po trochu samego siebie. Dzięki tej książce czytelnik poznaje muzyczne pasje autora i uświadamia sobie ich głębię.

Ozawa, który już jako dwudziestoparolatek został asystentem Leonarda Bernsteina i wkrótce potem zrobił błyskawiczną karierę, zna praktycznie wszystkich ze świata muzyki poważnej. Jego wypowiedzi przeplatane są anegdotami o słynnych osobach. Dowiadujemy się, że Rubinstein był bon vivantem, Bernstein gadułą, a Krystian Zimerman bezskutecznie szukał domu do kupienia w Bostonie. Murakami i Ozawa są zafascynowani swoimi – zupełnie różnymi – sposobami
patrzenia na muzykę. Słuchają różnych nagrań z płyt, oglądają DVD koncertów i komentując je, pozwalają czytelnikowi zupełnie inaczej spojrzeć na znane utwory. Fascynująca lektura nie tylko dla fanów Murakamiego i muzyki poważnej, która pokazuje niezwykłe oddanie muzyce obu mistrzów.

 

Haruki Murakami – urodzony w Kioto w 1949 roku. Najwybitniejszy i najbardziej znany na świecie współczesny pisarz japoński. Prace Murakamiego  przetłumaczono na 50 języków i sprzedano w milionach egzemplarzy na całym świecie. W wydawnictwie MUZA SA ukazały się dotychczas następujące jego książki: „Przygoda z owcą”, „Koniec świata” i „Hard-boiled Wonderland”, „Norwegian Wood”, „Tańcz, tańcz, tańcz”, „Na południe od granicy, na zachód od słońca”, „Sputnik Sweetheart”, „Kronika ptaka nakręcacza”, „Kafka nad morzem”, „Po zmierzchu”, „O czym mówię, kiedy mówię o bieganiu”, „1Q84”, „Bezbarwny Tsukuru Tazaki i lata jego pielgrzymstwa”, „Słuchaj pieśni wiatru/Flipper roku 1973”, „Śmierć Komandora”, pięć zbiorów opowiadań: „Wszystkie boże dzieci tańczą”, „Ślepa wierzba i śpiąca kobieta”, „Zniknięcie słonia”, „Mężczyźni bez kobiet”, „Pierwsza osoba liczby pojedynczej”, zbiór esejów: „Zawód: powieściopisarz” oraz wspomnienie o ojcu pt. „Porzucenie kota”.

Seiji Ozawa – japoński dyrygent, pracował z San Francisco Symphony, Toronto Symphony Orchestra, Vienna State Opera i Boston Symphony Orchestra, gdzie przez 29 lat pełnił funkcję dyrektora muzycznego. Jest laureatem wielu międzynarodowych nagród takich jak Emmy czy Grammy. Doktor honoris causa m.in. Uniwersytetu Harvarda.

 
Kup książkę w przedsprzedaży >>> TUTAJ
 
#rozmowyomuzyce
#harukimurakami
#wydawnictwomuza

"Bezpretensjonalne i wciągające dialogi" - The New York Times. Murakami powraca

23 października 2022