Nie czytasz? Nie idę z Tobą do łóżka! to społeczna kampania z czytelniczym erotyzmem w tle. Inspiracją do rozpoczęcia działań stał się cytat z Johna Watersa, znaleziony gdzieś w czeluściach Internetu: We need to make books cool again. If you go home with somebody, and they don't have books, don't fuck them!
Nasze hasło przewodnie stało się prostą kontynuacją tej myśli.
Kampania została zapoczątkowana w 2011 roku z inicjatywy grupy przyjaciół - zwyczajnych osób, które po prostu lubią czytać.
W działania promocyjne aktywnie zaangażowały się znakomitości świata kultury, literatury, sztuki, nauki i sportu, wydawcy, instytucje i organizacje pozarządowe, media oraz sami internauci. Ten konglomerat jest wypadkową wspaniałej i prężnie rozwijającej się społeczności czytelniczych snobów.
Nasze najpopularniejsze działania:
cztery edycje limitowanego foto-kalendarza "Nie czytasz? Nie idę z Tobą do łóżka!",
flashmob „Wyprowadź książkę na spacer” zrealizowany na Placu Zamkowym w Warszawie,
happening „Świńskie Czytanki” w ramach festiwalu Pomada w warszawskiej Jerozolimie,
otwarta sesje dyskusyjnego klubu książkowego podczas pikniku „Imieniny Janka (Kochanowskiego)” zrealizowanego w Ogrodzie Krasińskich w Warszawie, przy współpracy z Biblioteką Narodową,
happeningi fotograficzne „Nie oceniam po okładce” oraz „Z książką mi do twarzy” w ramach IV Kongresu Kobiet w Warszawie,
happening „The Pillow Book” inspirowany filmem pod tym samym tytułem w ramach festiwalu Mi{a}STO Gwiazd w Żyrardowie,
łóżkowa sesja zdjęciowa podczas Kongresu Kobiet w Sosnowcu,
panele dyskusyjne „Czy czytanie jest w modzie?” oraz „Jak założyć własny klub książkowy?” w ramach Międzynarodowych Targów Książki w Krakowie,
patronaty medialne dla wybranych tytułów i serii książkowych oraz wydarzeń kulturalnych,
projekty: Przystanek LITERATURA, Mobilny Dom Kultury, Mobilna Biblioteka, Wyprowadź swój Opton na spacer i wiele innych...
Kampania "Nie czytasz? Nie idę z Tobą do łóżka!" zdobyła wiele prestiżowych naród, m. in.: główną nagrodę IMPACTOR w kategorii „Kampanii Społecznych” oraz pierwszą nagrodę w konkursie Złoty Spinacz na najlepszą kampanię społeczną, pozostawiając w tyle takich gigantów, jak „Koalicję Prezesi-Wolontariusze grupy ENEA SA” oraz „Imago PR”. Ponadto kampania została nominowana do nagród: PIKowy Laur dla dziennikarzy promujących czytelnictwo w mediach elektronicznych, Papierowy Ekran na najlepszy serwis elektroniczny o czytelnictwie.
Zainteresowanie treściami publikowanymi w naszych kanałach social media obecnie docierają do około 1 miliona użytkowników tygodniowo.
Od 10 lat aktywnie kształtujemy obraz kultury czytania i mamy zamiar wpływać na nią przez kolejne dekady!
Zachęcamy do współpracy biblioteki, wydawców, autorów i tłumaczy, a także pozostałe podmioty aktywnie działające na rynku książki.
Grupę tworzyło kilka przypadkowo dobranych, sfrustrowanych indywiduów, które zapragnęły poklasku, pieniędzy i niezasłużonej sławy. I żeby ich zaprosili do telewizora. Ich współpraca przy kampanii od samego początku przebiegała bardzo źle z powodu wielowektorowej, odwzajemnionej nienawiści. Oraz bezinteresownej zawiści.
Oczywiście GTQX w wyniku wielkiej kłótni na spotkaniu założycielskim przestała istnieć, a jej członkowie spotykają się od tego czasu wyłącznie w sądach.
© Wszelkie prawa zastrzeżone. Nie czytasz? Nie idę z Tobą do łóżka!
Artur Kawa 2011-2022