© Wszelkie prawa zastrzeżone. Nie czytasz? Nie idę z Tobą do łóżka!

Artur Kawa 2011-2022

Nagrody i wyróżnienia

 

Social Media

Grupa Twórcza Qlub Xsiążkowy

Grupę tworzyło kilka przypadkowo dobranych, sfrustrowanych indywiduów, które zapragnęły poklasku, pieniędzy i niezasłużonej sławy. I żeby ich zaprosili do telewizora. Ich współpraca przy kampanii od samego początku przebiegała bardzo źle z powodu wielowektorowej, odwzajemnionej nienawiści. Oraz bezinteresownej zawiści.

​Oczywiście GTQX w wyniku wielkiej kłótni na spotkaniu założycielskim przestała istnieć, a jej członkowie spotykają się od tego czasu wyłącznie w sądach.

Manifest

Fotografie będące ilustracją kampanii stały się podstawą do wydania 4 edycji limitowanego kalendarza oraz składają się na bogatą wystawę zdjęć znanych osób czytających w łóżku. Wystawa odwiedziła już kilkadziesiąt miast na terenie całego kraju i ciągle jest zapraszana przez kolejne ośrodki.

 

W działania promocyjne aktywnie angażują się instytucje kultury, media oraz sami internauci, którzy stworzyli wspaniałą i prężnie rozwijającą się społeczność czytelniczych snobów.

Wystawa

Nie czytasz? Nie idę z Tobą do łóżka! to społeczna kampania z czytelniczym erotyzmem w tle. Inspiracją do rozpoczęcia działań stał się cytat z Johna Watersa, znaleziony gdzieś w czeluściach Internetu: We need to make books cool again. If you go home with somebody, and they don't have books, don't fuck them!

​Nasze hasło przewodnie stało się prostą kontynuacją tej myśli.

Kampania powstała w 2011 roku z inicjatywy grupy przyjaciół. Ludzi, którzy po prostu lubią czytać, a którym w działania promujące czytelnictwo udało się zaangażować znanych i lubianych przedstawicieli świata kultury, literatury, sztuki i nauki.

Kampania

To co podnieca najbardziej, to myśl. Zatrzymajmy się więc na tym dziwnym styku, na którym fascynacja intelektualna przeradza się w coś bardziej zmysłowego.

I powiedzmy jasno i wyraźnie: 
Nie czytasz? Nie idę z Tobą do łóżka!

Przecież książka w ręku może budować sex-appeal niezgorzej od najnowszego modelu iPada.

W Polsce większość ludzi nie czyta w ogóle. Przekłada się to potem na jednowymiarowe, ponure i mało urozmaicone życie intymne. Że o intelektualnym nie wspomnimy.

Do życia, do rozmów, do seksu szukamy osób o podobnej do nas wrażliwości. I wyobraźni. Nie od dziś wiadomo, że wrażliwość człowieka można wyczytać między wierszami jego ulubionych lektur.

Kochamy książki miłością prawie że fizyczną. Chcemy zachęcać do odkrywania czytania na nowo – tym razem
w kontekście nieco erotycznym. Bo przecież nie ma nic bardziej pociągającego, niż fajna osoba z dobrą książką,
w odpowiednio dobranej pościeli.

Zerwijmy z wizerunkiem nudziarzy z obgryzionymi tomiskami pod pachą. Nie bądźmy smutni, brzydcy
i zakurzeni. Lansujmy się radośnie. Błyszczmy. Obłóżmy się świadomie ekscytującymi lekturami jako atrybutami naszej, także seksualnej, atrakcyjności. Zostańmy czytelniczymi snobami nowej generacji!