© Wszelkie prawa zastrzeżone. Nie czytasz? Nie idę z Tobą do łóżka!

Artur Kawa 2011-2022

Nagrody i wyróżnienia

 

Social Media

Grupa Twórcza Qlub Xsiążkowy

Grupę tworzyło kilka przypadkowo dobranych, sfrustrowanych indywiduów, które zapragnęły poklasku, pieniędzy i niezasłużonej sławy. I żeby ich zaprosili do telewizora. Ich współpraca przy kampanii od samego początku przebiegała bardzo źle z powodu wielowektorowej, odwzajemnionej nienawiści. Oraz bezinteresownej zawiści.

​Oczywiście GTQX w wyniku wielkiej kłótni na spotkaniu założycielskim przestała istnieć, a jej członkowie spotykają się od tego czasu wyłącznie w sądach.

23 września 2022

Co nam dają algorytmy? Nowy numer „Znaku”

„Media społecznościowe są  odbiciem prawdziwego świata.  Krzywym i czarnym zwierciadłem,  lupą i teleskopem. Wyciągają  z nas to, co ludzkie, i to, co obce” – pisze w najnowszym „Znaku” Michał R. Wiśniewski

Jeszcze do niedawna rzeczywistość zapośredniczona przez komputerowe algorytmy wydawała się scenariuszem rodem z science fiction. Dziś nie możemy się bez nich obejść: pozwalają czuć się zrozumianym, oferują rozrywkę i pomoc w robieniu zakupów czy sprzątaniu domu. Maszynowe uczenie się preferencji udostępnianych w sieci przez użytkowników przekłada się zarówno na nasze wybory konsumenckie, jak i decyzje polityczne.

Związek z algorytmami to historia skomplikowanej przyjaźni, która jak każda relacja zmienia nas samych.

 

Co zyskaliśmy dzięki algorytmom? W jakim stopniu wpływają one na nasz światopogląd? Kiedy technologia dyskryminuje, a kiedy wyzwala? Czym przyciąga nas TikTok?

Odpowiadają: Jan Jęcz, Michał R. Wiśniewski, Ewa Drygalska, Łukasz Lamża i Dominika Słowik

Premiera numeru już 3 października!

Ponadto w numerze:

  • Pułapki geopolityki, czyli biznes zamiast nauk społecznych
  • Graeber i Wengrow: świat może być lepszy, niż sądzimy
  • Geniusz, obibok, prorok. David Foster Wallace i potęga literatury
  • Felietony Olgi Gitkiewicz, Filipa Springera i Janusza Poniewierskiego
  • Piotr Oczko o malarce, na punkcie której oszalał cały świat w XIX w.