03 listopada 2024

[Recenzja] "Dunder albo kot z Zaświatu" – magiczna przygoda z wyborem

Radek Rak, znany z nietuzinkowego stylu, tym razem zabierze czytelników w niezwykłą podróż w świat fantastyki. "Dunder albo kot z Zaświatu" to nie tylko literacka przygoda, ale także interaktywna gra, w której to my, czytelnicy, zadecydujemy jak potoczą się losy tytułowego kota – gadatliwego pupila pewnej nowoczesnej wiedźmy.

Dla kogo jest ta książka?

"Dunder albo kot z Zaświatu" to pozycja, która przypadnie do gustu zarówno młodszym, jak i starszym czytelnikom. Młodsi czytelnicy z pewnością docenią jej interaktywny charakter, a dorośli znajdą przestrzeń do nieskrępowanego śmiechu w trakcie lektury zabawnych dialogów i nieszablonowych pomysłów autora.

Co wyróżnia tę książkę?

  • czytelnicy mają pełną dowolność wpływania na bieg wydarzeń i losów bohaterów. Liczne wybory, które napotykamy na swojej drodze, dają gwarancję przeżycia unikatowej przygody i to nie tylko jeden raz; 

  • autor serwuje nam mieszankę absurdalnego humoru i magicznych bohaterów. Spotkać można tu między innymi słowiańskich bogów, trójgłowego smoka, a nawet Krzysztofa Gołębia. Nie sposób uciec od porównań twórczości Radka Raka do mistrza Terry'ego Pratchetta;

  • Ilustracje Tomka Bolika dodają książce uroku i stanowią swoisty portal do baśniowego świata gry i lektury;

  • Książka oferuje wiele możliwych zakończeń, co stanowi wprost zachętę do wielokrotnego czytania i odkrywania nowych wątków.

 

"Dunder albo kot z Zaświatu" to nie tylko świetna zabawa, ale także okazja do rozwijania wyobraźni i umiejętności podejmowania decyzji. To książka, która zachęca do aktywnego uczestnictwa w lekturze i odkrywania nowych światów samodzielnie lub z bliskimi. Jeśli lubicie fantastykę, humor i interaktywne formy rozrywki, to ta książka jest dla Was.

Plusy:

  • Oryginalna koncepcja

  • Zabawne historie

  • Piękne ilustracje

  • Interaktywność

  • Wielowymiarowość

  • Przystępna cena

 

Minusy:

Trudno mi się do czegoś przyczepić... Może jedynie do tego, że zabawa tak szybko się kończy ;)

Gdzie można kupić tę grę?

Zajrzyj tutaj lub kliknij w ilustracje powyżej.


Jeśli jeszcze nie znacie Muduko, to poniżej zamieszczam porównanie gier książkowych: "Dunder albo kot z Zaświatu", "Nibylandia. Tu żyją potwory!" i "Koszmar Alicji w Krainie Czarów", które ukazały się wcześniej.

Podobieństwa:

  • Wszystkie trzy gry książkowe stawiają czytelnika w centrum akcji, umożliwiając mu podejmowanie decyzji, które wpływają na rozwój fabuły;

  • Każda z gier czerpie inspirację z kultowych dzieł literatury: "Dunder" - z baśni i mitologii słowiańskiej, "Nibylandia" - z "Piotrusia Pana", "Koszmar Alicji" - z "Alicji w Krainie Czarów";

  • Wszystkie gry przyczyniają się do rozwijania wyobraźni, umiejętności podejmowania decyzji oraz logicznego myślenia;

  • Książki są bogato ilustrowane, co wzbogaca doznania czytelnicze.

 

Różnice:

  • "Dunder" skupia się na zwierzęcym bohaterze, "Nibylandia" oferuje wybór spośród kilku postaci, a "Koszmar Alicji" koncentruje się na jednej, tytułowej bohaterce;

  • Każda gra przenosi czytelnika do innego, unikatowego świata: magicznego, pełnego stworów świat słowiański, baśniowa Nibylandia jako kraina wyobraźni oraz mroczna, zdeformowana i chwilami przerażająca Kraina Czarów;

  • "Dunder" i "Nibylandia" opierają się głównie na wyborach czytelnika, podczas gdy "Koszmar Alicji" oferuje również element losowości związany z rzutami kośćmi;

  • "Dunder" wyróżnia się humorem i absurdem, "Nibylandia" jest bardziej przygodowa i pełna akcji, a "Koszmar Alicji" ma mroczny i tajemniczy klimat.

 

Dla kogo są poszczególne gry?

  • "Dunder albo kot z Zaświatu" - idealna dla osób szukających zabawnej i oryginalnej przygody, zafascynowanych słowiańską mitologią i humorem.

  • "Nibylandia. Tu żyją potwory!" - świetna propozycja dla fanów przygód, którzy lubią podejmować decyzje i tworzyć własną historię w znanym uniwersum.

  • "Koszmar Alicji w Krainie Czarów" - doskonała dla miłośników mrocznych klimatów i gier, którzy chcą poczuć dreszczyk emocji, eksplorując zdeformowaną wersję klasycznej baśni.

 

Wszystkie trzy gry książkowe są doskonałym sposobem na spędzenie wolnego czasu i rozwijanie wyobraźni. Wybór odpowiedniej gry zależy od indywidualnych preferencji czytelnika. Jeśli szukasz zabawnej i oryginalnej przygody, wybierz "Dundera". Jeśli wolisz klasyczne uniwersum i możliwość wyboru bohatera, wybierz "Nibylandię". A jeśli interesują Cię mroczne klimaty i element losowości, sięgnij po "Koszmar Alicji".

 

 

artykuł sponsorowany

 


Podobał Ci się materiał? Możesz wesprzeć go na Patronite lub BuyCoffee

 

Grupa Twórcza Qlub Xsiążkowy

Grupę tworzyło kilka przypadkowo dobranych, sfrustrowanych indywiduów, które zapragnęły poklasku, pieniędzy i niezasłużonej sławy. I żeby ich zaprosili do telewizora. Ich współpraca przy kampanii od samego początku przebiegała bardzo źle z powodu wielowektorowej, odwzajemnionej nienawiści. Oraz bezinteresownej zawiści.

​Oczywiście GTQX w wyniku wielkiej kłótni na spotkaniu założycielskim przestała istnieć, a jej członkowie spotykają się od tego czasu wyłącznie w sądach.

Social Media

Nagrody i wyróżnienia

 

© Wszelkie prawa zastrzeżone. Nie czytasz? Nie idę z Tobą do łóżka!

Artur Kawa 2011-2022