Międzynarodowy Dzień Teatru, który przypada 27 marca, to symboliczny akcent tego, co każdego dnia wydarza się w przestrzeniach teatru. STUDIO to sztuka, dialog i nieustanna twórcza praca. W marcu najnowsze produkcje teatru: „Mahagonny. Ein Songspiel – Afterparty” w reżyserii Krystiana Lady oraz „Anonimowi performerzy” w choreografii Ramony Nagabczyńskiej. W repertuarze znajdą się także  spektakle oparte na osobistych historiach, m. in.: „Polowanie na osy. Historia na śmierć i życie” Natalii Korczakowskiej, „Koniec z Eddym” Anny Smolar oraz kameralne spektakle, które wprowadzą widza w bardziej intymną atmosferę teatru. W marcu zapraszamy także na dwa oprowadzania z cyklu „Teatr od kulis” – jedno dla młodzieży (11 marca), drugie dla dorosłych (28 marca) – podczas których będzie można poznać historię teatru i poznać kulisy pracy STUDIO.
 
 
 
W najbliższą niedzielę gościmy spektakl „I’m Nowhere / Znikanie”, według konceptu i w reżyserii Norberta Rakowskiego, eksplorujący dylematy związane z wyborem między życiem a śmiercią oraz temat eutanazji, wciąż przemilczany w Polsce. Bezpośrednio po spektaklu zapraszamy na spotkanie i dyskusję, którą poprowadzi Cveta Dimitrova – psychoterapeutka i publicystka, a jej gośćmi będą: prof. Jacek Hołówka, Tomasz Stawiszyński i Konstanty Pilawa. Prezentacja spektaklu w STUDIO jest częścią programu jubileuszowego Teatru im. Jana Kochanowskiego w Opolu, który obchodzi 50-lecie swojego istnienia. W sprawie zaproszeń na spektakl proszę o kontakt.
 

 
REPERTUAR STUDIO w marcu:
 
 
 - poruszający monodram „Byk” w reżyserii Roberta Talarczyka i Szczepana Twardocha ukazujący zmagania mężczyzny z tożsamością, winą i rodzinnymi tajemnicami (1, 2 marca w Warszawie, 5 marca w Katowicach),
  
 - widowisko „Mahaggony. Ein Songspiel - Afterparty” w reżyserii Krystiana Lady łączy historię rewolucji przemysłowej z współczesną Warszawą, tworząc dynamiczną podróż pełną marzeń i codziennych zmagań. Muzyka Kasi Głowickiej w wykonaniu na żywo Mahagonny City Orchestra pod kierownictwem Julii Kurzydlak oraz teksty Bartosza „Fisza” Waglewskiego nadają przedstawieniu wyjątkową energię, która wciąga widza w wir emocji. W marcu, po raz pierwszy w obsadzie,  na scenie w roli Influencerki zobaczymy Ramonę Ray i Jacka Ornafę jako Marzyciela (7, 8, 9 marca), 
  
 - intymny i przewrotny spektakl „Raj. Potop” w reżyserii Grzegorza Jaremki łączy dramatyczne opowieści o upadku rodziny i kolonialnym wyzysku, ukazując mroczne konsekwencje kapitalizmu i ekologicznych katastrof (8, 9 marca),
  
 - monodram „Stara kobieta wysiaduje” Tadeusza Różewicza w reżyserii i wykonaniu Ireny Jun, z przejmującą muzyką Tadeusza Wieleckiego, w dojmująco współczesnej  formie ukazuje mądrość i ironię postaci Starej Kobiety, oddającej się  nadziei  i refleksji w obliczu kryzysu cywilizacyjnego (11, 29, 30 marca),
  
 - „Anonimowi Performerzy” Ramony Nagabczyńskiej to spektakl, w którym performerzy dzielą się swoimi intymnymi historiami, badając granice autokreacji i potrzeby bycia zauważonym (13, 14, 15 marca),
  
 - operowa podróż w ramach cyklu The Met: Live in HD rozpocznie transmisja opery „Fidelio” Ludwiga van Beethovena, w której wspaniałą rolę Don Pizarro odegra polski bas-baryton Tomasz Konieczny (15 marca). Dzień później, 16 marca, odbędzie się retransmisja słynnej opery „Aida” Giuseppe Verdiego, która przeniesie widzów w świat starożytnego Egiptu, pełen miłości, zdrady i tragicznych wyborów,
  
 - multimedialne widowisko „Polowanie na osy. Historia na śmierć i życie” w reżyserii Natalii Korczakowskiej inspirowane dokumentalną książką Wojciecha Tochmana, które stawia pytania o winę, karę i możliwość resocjalizacji oraz bada mechanizmy społecznej nienawiści, sprawiedliwości i roli mediów (21, 22, 23 marca). W marcu rozpoczyna się kontynuacja projektu Działu Edukacji i Projektów Społecznych, w ramach którego kobiety osadzone w Areszcie Śledczym na Grochowie wezmą udział w warsztatach „Sztuka w pudełku” dotyczących historii sztuki, 
  
 - kameralna opowieść „Oda do radości” Wojtka Ziemilskiego pełna humoru i refleksji o tym, jak dziedzictwo, geny i rodzina kształtują nas w sposób nieoczywisty (22, 23 marca), 
  
 - „Piękny początek” Roba Wasiewicza  inspirowany filmami katastroficznymi, takimi jak „Armageddon”, „Titanic” czy „Interstellar”. Twórcy badają, co dzieje się tuż przed wielką katastrofą, pokazując obrazy i historie, które mogłyby zdarzyć się poza ekranem (27, 28 marca),
  
 - „Koniec z Eddym” w reżyserii Anny Smolar to autokreacja  pisarza Édouarda Louisa, który w oparciu o własne doświadczenie dorastania w biednej, robotniczej rodzinie, bada prawo do zmiany tożsamości i ucieczki od przeszłości naznaczonej przemocą i brakiem akceptacji (29,30 marca).
  
 
 
 
 
 
GOŚCINNIE
 
 
 - po raz pierwszy w Warszawie spektakl „I’m Nowhere / Znikanie”, według konceptu i w reżyserii Norberta Rakowskiego, eksplorujący dylematy związane z wyborem między życiem a śmiercią oraz temat eutanazji, wciąż przemilczany w Polsce. Bezpośrednio po spektaklu Teatr Studio im. St.I. Witkiewicza sekretariat: +48 22 620 47 70 pl. Defilad 1 / PKiN / 00-901 Warszawa sekretariat@teatrstudio.pl Rejestr Instytucji Artystycznych: RIA/6/2005 bilety: +48 505 106 891 Organizatorem Teatru jest m. st. Warszawa bilety@teatrstudio.pl zapraszamy na spotkanie i dyskusję, którą poprowadzi Cveta Dimitrova – psychoterapeutka i publicystka, a jej gośćmi będą: prof. Jacek Hołówka, Tomasz Stawiszyński i Konstanty Pilawa.Prezentacja spektaklu w STUDIO jest częścią programu jubileuszowego Teatru im. Jana Kochanowskiego w Opolu, który obchodzi 50-lecie swojego istnienia (2 marca),
  
 - premiera marcowego wydania „Pisma” i debata na temat rosnącego zainteresowania ezoteryką oraz wierzeniami w przepowiednie. Eksperci: Dorota Hall, Dariusz Misiuna i Wojciech Kulesza, spróbują odpowiedzieć na pytanie, dlaczego szukamy odpowiedzi na przyszłość w horoskopach, wróżbach i myśleniu magicznym (5 marca), 
  
 - ostatnia okazja, by zobaczyć opowieść o dwóch młodych dziewczynach „Papugi” w reżyserii Tadeusza Łysiaka na scenie Modelatornia w STUDIO. Marianną Janczarska i Dominika Sakowicz w historii pełnej monologów, opowiadającej o świecie mediów społecznościowych, imprez i fałszywych uśmiechów (13, 14 marca) 
  
 - „Klif” przygotowany przez B’cause Dance Company, to surowa opowieść o niekończącej się walce, sile delikatności i trwaniu mimo sztormów, ukazująca zmagania z tożsamością, niezależnością i nieprzewidywalnością losu (16 marca).
  
 

 
 
 
 
 
 
Podobał Ci się materiał? Możesz wesprzeć go na Patronite lub BuyCoffee
 
 
