Dział Edukacji STUDIO wraz z Grupą Performatywne Chłopaki zaprasza na pierwsze spotkania w kręgach, które zapowiadają nadchodzącą prapremierę spektaklu „Empuzjon” w reż. Roberta Talarczyka (prapremiera: 12 maja 2023, Teatr Śląski; premiera warszawska: 19 maja 2023, STUDIO; premiera wrocławska: 23 czerwca Instytut Grotowskiego). Olga Tokarczuk w pierwszej po Literackim Noblu powieści „uderza” w znane nam podziały na to co męskie i kobiece. Autorka próbuje wejść z osobami czytającymi w dialog i skierować ich na nowy tor poszukiwań własnej tożsamości. Na pierwszym spotkaniu „Krąg osób” porozmawiamy o doświadczeniu bycia kobietą, mężczyzną, osobą (cis, trans, hetero i niehetero). Spojrzymy z uwagą na napięcia i potencjały związane z binarnym podziałem na płcie w patriarchalnym świecie (21 kwietnia). Natomiast 25 kwietnia „Krąg męski”, który zmierzy się z poszukiwaniem tożsamości przez współczesnych mężczyzn. Obowiązują zapisy: kregi@teatrstudio.pl.
W programie edukacyjnym STUDIO również: „Dzikie ciała” z Martą Ziółek z transową muzyką na żywo daisy cutter (3 kwietnia), międzypokoleniowe spotkanie Lotnej Ekipy Teatralnej (18 kwietnia), oprowadzanie kuratorskie po indywidualnej wystawie Zuzanny Hertzberg w ramach Tygodnia Solidarności Pokoleń (26 kwietnia) i spacer po zakamarkach STUDIO w ramach Tygodnia Międzypokoleniowego (27 kwietnia).
W repertuarze STUDIO:
Na Modelatorni gościnne pokazy spektaklu „Papugi” w reż. Tadeusza Łysiaka. Sztuka na podstawie tekstu Jacka Góreckiego jest opowieścią o dwóch młodych dziewczynach (obsada: Marianna Janczarska i Dominika Sakowicz) w świecie mediów społecznościowych i imprez (6 kwietnia). Pod koniec ubiegłego roku Teatr Studio nawiązał współpracę z teatrem tańca B’cause Dance Company. W ramach tej współpracy, na deskach Studio prezentowane będą repertuarowe spektakle B’cause Dance Company przez kolejne 3 lata. W kwietniu Na Scenie Malarnia prezentacja spektaklu „Kepler 22b” w wykonaniu B’cause Dance Company. Choreografia stworzona przez Bartka Woszczyńskiego odwołuje się do przyszłości oraz budowania nowego, lepszego świata na tytułowej planecie (14 kwietnia).
Do 21 maja w Galerii STUDIO trwa indywidualna wystawa Zuzanny Hertzberg „Bojowniczki. Archiwum afektywne” (kuratorki: Natalia Andrzejewska i Dorota Jarecka). Zuzanna Hertzberg, artystka interdyscyplinarna, artywistka i badaczka zaprasza na wizualną opowieść o żydowskim aktywizmie XX wieku prezentuje prace na tkaninach, kolaże oraz obrazy. Wystawie towarzyszą cyklicznie performansy mówione – odzyskane przez artystkę herstorie przeniesione w czas współczesny (18, 20 kwietnia).
Ponad to w galerii: XXVII Seminarium Feministyczne – „Troska. Troskliwe działania i epistemologie” (1 kwietnia) oraz trzecia dyskusja cyklu SZUM x STUDIO – Strefa komfortu. Rozkwit i upadek nowego malarstwa” z udziałem Piotra Polichta, Michaliny Sablik i Agaty Słowak, prowadzenie: Janek Owczarek (4 kwietnia).
Do końca roku STUDIO gości PREMIERY PISMA, w formule comiesięcznych spotkań na żywo poświęconych przewodniemu tematowi wydania magazynu. Pierwsze spotkanie „Sen o luksusie. Jak się zmieniają wyznaczniki statusu?” odbędzie się 5 kwietnia.
Trwa kampania społeczna „Wszystko gra?”, której celem jest zachęcenie mieszkańców i mieszkanek Polski do korzystania z oferty kulturalnej jako remedium na pogarszającą się kondycję psychiczną
społeczeństwa. Szczegóły dołączenia do kampanii zainicjowanej przez STUDIO, Fundację Off School, Fundację Można Zwariować i firmę szkoleniową Nowe Motywację na: www.wszystkogra.com.
W STUDIO są dostępne bilety na wszystkie spektakle repertuarowe wraz z biletem na taras widokowy Pałacu Kultury i Nauki. Natomiast wszystkie promocje dostępne są w newsletterach STUDIO wysyłanych regularnie do publiczności. Bilety na spektakle i wydarzenia do czerwca 2023 dostępne w kasie teatru oraz online: teatrstudio.pl/pl/repertuar.
STUDIO teatrgaleria
pl. Defilad 1 (wejście od ul. Marszałkowskiej), Warszawa
Grupę tworzyło kilka przypadkowo dobranych, sfrustrowanych indywiduów, które zapragnęły poklasku, pieniędzy i niezasłużonej sławy. I żeby ich zaprosili do telewizora. Ich współpraca przy kampanii od samego początku przebiegała bardzo źle z powodu wielowektorowej, odwzajemnionej nienawiści. Oraz bezinteresownej zawiści.
Oczywiście GTQX w wyniku wielkiej kłótni na spotkaniu założycielskim przestała istnieć, a jej członkowie spotykają się od tego czasu wyłącznie w sądach.
© Wszelkie prawa zastrzeżone. Nie czytasz? Nie idę z Tobą do łóżka!
Artur Kawa 2011-2022